--- اگر به شهر تهران بروید و از مردمش سؤال کنید که اصلیت شما اهل کدام شهر است؟ غالباً خودشان را تهرانی اصل معرفی میکنند!! و از نام بردن ریشه و تبار اصلی خودشان طفره میروند!! زیرا خجالت میکشند تا ریشه و تبار خود را معرفی کنند!! با توجه با اینکه جمعیت تهران زمان رضا شاه فقط بیست و پنج هزار نفر بود، معلوم میشود که تمام تهرانی های امروی مهاجرند، ولی چرا ریشه قومی خودشان را مخفی میکنند و خودشان را تهرانی اصل معرفی میکنند؟! آنهم در حالیکه میدانیم تهرانی های اصیل از تورکان قاجار بودند.
جواب مشخص است. جوکهای حساب شده شوونیسم فارس که تمام اقوام ایرانی را بیرحمانه آماج فحاشی های خود قرار میدهد، باعث شده تا بسیاری از مردم ساده لوح، ملیت اصلی خود را مخفی کرده تا مورد آزار و اذیت روحی روانی شوونیسم فارس قرار نگیرند. به تورکها، عربها، لرها، کردها، گیلکها و بلوچها تحت عنوان جوک، الفاظ رکیک حواله میکنند و بعضی از آنها بخاطر در امان بودن فرزندانشان از رگبار فحاشی شوونیسم فارس، مجبور میشوند تا هویت واقعی خود را مخفی کرده و خودشان را تهرانی و فارس اصل معرفی کنند!!
در حالیکه میدانیم قوم فارس تا چندی پیش در کویرستان فارسستان یا غارنشین بودند یا کپر نشین. در بعضی از دهات فارسستان، بخاطر نبود مصالح ساختمانی، زمین را می کنند و در داخل گودی برای خود خانه می سازند و سقف آنرا با حصیر، تخته، پلاستیک یا هر چیزی که از زباله دانیها بدست می آورند می پوشاندند و به آن کپر می گویند.
اکنون چه شده است که فارسها خودشان را برتر می نامند و ملل غیر فارس را بیرحمانه تحقیر میکنند؟! حقارت مال فارسها است که هیچگونه تاریخ و تمدن درخشان ندارند و همگی ساخته وهم و خیالات است. قوم فارس تا دیروز یا غار نشین بود یا کپر نشین.
از ملت تورک چه قشقایی، چه آذربایجانی، چه تورکمن و غیره صمیمانه درخواست میشود با مطالعه تاریخ درخشان تورکان، به هویت خودشان افتخار کنند و با سربلندی خود را تورک معرفی کنند و به فرزندان خود تورکی یاد بدهند و اتحاد تورکان را خدشه دار نکنند. زبان تورکی یکی از سه زبان برتر جهان است ولی زبان تاجیکی (فارسی) که مخلوطی از زبانهای هندی و عربی است و از افغانستان به ایران سرایت کرده، جزء ضعیف ترین زبانهاست و حتی هیچگونه ارزش علمی و ادبی ندارد.