--- سرزمین های مو و آتلانتیس دو قاره تاریخی گمشده هستند که آتلانتیس بین اروپا و آمریکا قرار داشته و قاره گمشده مو بین آسیا وآمریکا بوده است.
--- قاره مو به نام های توروک ، تروک و تورکیو مشهور است.نکته جالب این است که اکنون نیز چینی ها به ترکان ، توروک و توکیو میگویند.
قاره مو و تمدن بسیار پیشرفته او حدود 12000 سال پیش بر اثر زلزله ای عظیم نابوده شده است وساکنان قاره مهاجرت های بزرگی به آسیا و آمریکا کردند و در آسیا تمدن ترکان اویغور(اویغور در ترکی به معنی مدنیت و تمدن است) و در جلگه فرات تمدن مصر و در آمریکا تمدن مایا را بنیان نهادند. و از این روست که اهرام ترکان مایا ، مصر و اویغور شباهت های زیادی به اهرام قاره مو دارند. قاره مو 5000 مایل ارتفاع و 3000 مایل پهنا داشت. جزیره Hawaiian و جزیره های اقیانوس آرام در واقع (باقی مانده کوه های قاره مو) هستند که اکنون بیرون از آب قرار دارند. اجداد تورکان که قدیمی ترین و گمشده ترین تمدن ها بودند توانستند هرم ها  را بسازند. این هرم ها مکان هایی بودند برای پرستش خدایان و قربانی کردن برایشان . هرم ها در واقع سمبل های پیچیده ای هستند که از هوشیاری و صعود روح صاحب هرم به مراحل بالای خدایی سخن میگویند. یک نسبت مشترک در معماری و روح هرم های مصر، مایا ، اویغور و لموریان وجود دارد. لمورین ها در سیر تکاملی خود بوسیله تله پاتی (خواندن و ارسال فکر-علوم فرابالینی) توانستند زبان دلفین ها را هم بشناسند و طنین صدای آنان رمز دلفینی نامیده میشود.

--- اجداد تورکان و ژاپن:
تاثیر فرهنگ و زبان تورکی بر مردم و کشور همجوار ژاپن در حد زیادی بوده است به طوری که لغات تورکی فراوانی در زبان فعلی ژاپنی ها میتوان یافت و حتی نام پایتخت کنونی ژاپن از نام توکیو(نامی که چینی ها به ترکان میگفتند و نام اصلی قاره مو) گرفته شده است.نزدیکی ژاپن به قاره مو (توروک) این عوامل را توجیه میکند.ژاپنی ها خود را از نژاد تورکان میدانند . شاید برایتان جالب باشد که بدانید ژاپن هر ساله صدها نفر ترک شناس تربیت میکند.